Hidratarea în timpul sarcinii și alăptării

Rolul hidratării în toate etapele sarcinii este unul extrem de important, iar atunci când organismul mamei suferă de sete (fapt care arată că organismul este deja deshidratat) automat și bebelușul este afectat.

În timpul sarcinii se recomandă un consum moderat de sare și de aceea este indicat să se consume apă minerală naturală plată, pentru conținutul scăzut de sodiu.

Începând din momentul concepției, o dată cu prima celulă care se multiplică, celulele ar trebui să conțină 75% apă pentru a se dezvolta. De aceea, prezența apei este prima condiție care ar trebui îndeplinită pentru ca bebelușul să crească sănătos în perioada sarcinii.

Un alt beneficiu major al consumului de apă în timpul sarcinii este acela că ajută la absorbția corectă și eficientă a tuturor vitaminelor și mineralelor pe care organismul le preia dintr-o alimentație sănătoasă, bazată pe multe fructe și legume.

Laptele matern conţine aproximativ 87% apă şi, din acest motiv, hidratarea intensivă a mamei este foarte importantă. Astfel, în perioada de alăptare se recomandă hidratarea organismului femeii cu minim 3 litri de lichide pe zi. Cel mai recomandat lichid este apa plată. În această perioadă trebuie evitat consumul de lichide carbogazoase şi cu conţinut de cofeină.